Alle soorten verwarmingstoestellen van Woonsprong zitten in een planning van onderhoud door een gespecialiseerde firma.
Uitzondering: Woonsprong heeft in een heel beperkt aantal woningen (+/- 10) nog gas-, mazout- of kolenkachels. In deze heel uitzonderlijke gevallen moet de huurder zelf het onderhoud laten uitvoeren en het onderhoudsattest voorleggen aan Woonsprong. Herstellingen en onderhoud aan om het even welk verwarmingstoestel moeten altijd door een gespecialiseerde firma gebeuren.
Wat te doen bij gasgeur of gaslek in de woning of in het gebouw?
- Bel onmiddellijk naar Woonsprong op het nummer 059 70 53 26 (24/24 en 7/7 bereikbaar)! Wij komen ter plaatse met een gasmeter om de situatie in te schatten en indien nodig Fluvius te contacteren. Blijf buiten op ons wachten.
- Draai in afwachting van onze komst de gasmeterkraan dicht. Blijf rustig, maak geen vuur, steek geen lampen aan, zet geen elektrische apparaten aan of uit en gebruik geen gsm. Verlucht door ramen en deuren te openen. Evacueer eventuele huisgenoten en ga zelf zo snel als mogelijk naar buiten.
Merk je in het weekend of na de kantooruren een gasgeur? Of kan je ons om één of andere reden niet bereiken? Bel dan onmiddellijk naar Fluvius op het gratis nummer 0800 65 0 65 (24/24 en 7/7 bereikbaar). Fluvius komt zo snel als mogelijk ter plaatse. Probeer nogmaals Woonsprong te bereiken op het wachtnummer 059 70 53 26.